شرکت سرگمی های Ubisoft ناشر و سازنده بازی در فرانسه می باشد . این شرکت در ۲۰ کشور که شامل : کانادا ، بارسلونا ، شانگهای چین ، کارولینا در آمریکا و … استودیو دارد . این شرکت سومین ناشر بزرگ …

شرکت سرگمی های Ubisoft ناشر و سازنده بازی در فرانسه می باشد . این شرکت در ۲۰ کشور که شامل : کانادا ، بارسلونا ، شانگهای چین ، کارولینا در آمریکا و … استودیو دارد . این شرکت سومین ناشر بزرگ دنیا به شمار می رود که به گفته ی روسای آن آن EA بزرگ ترین و خطرناک ترین رقیب این شرکت است . تلفظ صحیح نام این شرکت (( یوبی سافت )) است ولی در فرانسه آن را (( وای بی سافت )) نیز می خوانند . هدف این شرکت این است که تا سال ۲۰۱۰ بزرگ ترین ناشر دنیا شود .

تاریخ :

۵ برادر از خانواده Guillemot در سال ۱۹۸۶ در فرانسه Ubisoft را پایه گذاری کردند . Yves Guillmeot به زودی معامله هایی را با EA شروع کرد . در این زمان Sierra و MicroProse تصمیم گرفتند بازی هایشان را در فرانسه و خارج از آن منتشر کنند . به همین خاطر Ubisoft تصمیم گرفت برای رقابت با این دو شرکت خود را توسعه دهد و بازی های خود را در ایالات متحده انتشار دهد . در سال ۱۹۹۰ Ubisoft برنامه توسعه طلبانه ی خودش را آغاز کزد . و در سال ۱۹۹۴ استودیو مونترال را باز کرد . در همان سال ها Michel Ancel یکی از اعضای کلیدی Ubisoft در حال حاضر کاراکتر Ray man را اختراع کرد که هنوز نیز در ساخت بازی از آن استفاده می شود . Ubisoft در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک ناشر ثبت می شود و به یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی دنیا تبدیل می گردد .

در سال ۲۰۰۰ Ubisoft توانست با گسترش استودیو Techno – Spy به وسیله Tom Clancy نویسنده مشهور ، بازی طوفان قرمز آمریکا را تولید کرد که موفقیت های زیادی کسب کرد و درجه Ubisoft را در بین بازی سازان و مردم بالا برد و نام آن را سر زبان ها انداخت . در سال ۲۰۰۱ Ubi بازی هایی مانند Rainbow Six را تولید کرد . در سال ۲۰۰۳ Ubi موفقیت های بزرگی را به خاطر بازی های Splinter Cell , XIII , Prince of Persia , Ray man ۳ , Rainbow six ۳ و Good & Evil به دست آورد . در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۲ در آمد Ubisoft ۴۵۳ میلیون دلار بود . Ubi تونست در سال ۲۰۰۴ این رقم را به ۵۰۸ میلیون دلار افزایش دهد . در این زمان Ubi بیش از ۲۳۵۰ نفر نیرو داشت . به خاطر این کار ها ۴ برادر آقای Yves Guillemot که موفقیت خود را مدیون او بودند او را به عنوان رییس کل Ubisoft انتخاب کردند .

در دهه ی ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ Ubi توانست بازی های Online خود را با نام های Uru و Ever Quest در سایت Ubi.com قرار دهد . اما در سال ۲۰۰۴ آن را به خاطر مشکلات زیاد تعطیل کرد . و این بخش را با بازی The Matrix Online معامله کرد . Ubi یک هفته بعد شرکت Wolf Pack را معرفی کرد تا بخش Online را برای Ubi اجرا کند . در سال ۲۰۰۴ Ubi قسمت دوم Splinter Cell را با نام Pandora Tomorrow برای PC ، Xbox و PS۲ عرضه کرد . این بازی بخش Online را برای Ubi مجددا به کار انداخت . در سال ۲۰۰۵ Ubi یک بیانیه منتشر کرد و EA را بزرگ ترین رقیب این شرکت خواند و اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۰ بزرگ ترین بزرگترین ناشر می شویم . در سال ۲۰۰۶ Ubi حقوق ساخت بازی Driver را به مبلغ ۲۴ میلیون دلار خریداری کرد . گرچه Ubi نتوانست استودیو Reflaction را به طور کامل به دست بیاورد ولی ۸۰ نفر از اعضای آن را به دست آورد .

در سال ۲۰۰۷ نیز بازی Rainbow Six Vegas و GRAW ۲ را منتشر کرد تا نشان دهد که در نسل جدید نیز توانایی زیادی دارد . در حال حاضر نیز در حال ساخت بازی های بزرگی مانند Assassins Creed و End War و … می باشد و Ubi امیدوار است با این عنوان ها بتواند به بزرگ ترین ناشر دنیا تبدیل شود .